• Telefon: +90 342 317 19 00

2024/2025 Bahar Dönemi Uluslararası Lisansüstü başvurularında kazanan öğrencilerin yapması gerekenler:

Yerleşme Durumunuzu Online Başvuru Modülü üzerinden görebilirsiniz:

https://obs.gantep.edu.tr/oibs/ina_app/login.aspx

Gerekli evrakların orijinallerini ve fotokopilerini getirdiğiniz takdirde,

Online Başvuru alanına girip bu modül üzerinden öğrenci olarak kaydınızı 12-17 Şubat 2025 tarihleri arasında yapabilirsiniz.

Ders kayıtları daha sonra 17-21 Şubat 2025 tarihleri arasında, kazanmış olduğunuz Anabilim Dalı başkanlığında (bölümünüzde) yapılacaktır. Bkz. Akademik Takvim:

https://oidb.gantep.edu.tr/upload/files/2024-2025%20Akademik%20Takvim%20son(1).pdf

Gerekli evraklar

5 Adet Fotoğraf

Lisans Diploması/Mezuniyet Belgesi ve Fotokopisi (noterden Türkçe Çeviri olmalıdır)

Lisans Orijinal Transkripti ve Fotokopisi (noterden Türkçe Çeviri olmalıdır)

Yök Tanınırlık Belgesi

İngilizce Dil belgesi

Tömer Dil Belgesi (Türkçe bölümler için)

Y.lisans Diploması ve Fotokopisi (noterden Türkçe Çeviri olmalıdır)

Y.lisans Orijinal Transkripti ve Fotokopisi (noterden Türkçe Çeviri olmalıdır)

 

Accepted international graduate students in 2024/2025 Spring Semester need to do the following:

You can see your acceptance status at the online application module:

https://obs.gantep.edu.tr/oibs/ina_app/login.aspx

Before registration, you need to submit original copies of all required documents to the Graduate School Student Affairs Office.

Then, you can log in to the Online Application system and register as a student between February 12 and February 17, 2025.

Course registrations will be made between February 17-21, 2025, at the department that you have been accepted to. See the Academic Calendar:

https://oidb.gantep.edu.tr/upload/files/2024-2025%20Akademik%20Takvim%20son(1).pdf

Required documents

5 Photographs

Undergraduate Diploma/Graduation Certificate and Photocopy (must have a notary translation into Turkish)

Undergraduate Original Transcript and Photocopy (must have a notary translation into Turkish)

YÖK Recognition Certificate

English Language Certificate

Tömer Language Certificate (for departments in Turkish)

Master's Diploma and Photocopy (must have a notary translation into Turkish)

Master's Original Transcript and Photocopy (must have a notary translation into Turkish)